Reagovanje
na tekst “U susret ovogodišnje ANZAC – parade –
četnici će opet ponosno marširati’ objavljenog u Ponedjeljak, 23 Travnj 2012 u 18:22.
Autor originalnog teksta: Gospodin Nadan Filipović
Tekst obajvljen na Web stranici: www.bosnjackooko.com
**********************************************************************************
Krvava Bosnska Stvarnost - Prvi Deo
PUTEVI STRANPUTICE
Pise: Borislav Zdralic
29 April 2012
Reagovanje na tekst “U susret ovogodišnje ANZAC – parade –
četnici će opet ponosno marširati’objavljenog
u Ponedjeljak, 23 Aprila. Autor originalnog teksta: Gospodin Nadan Filipović. Napominjemo
da je tekst dostupan na Web stranici: www.bosnjackooko.com.
Postovani gospodine Filipovicu,
Iskreno, posle iscitavanje vaseg
teksta odlucio sam da vam i pored svog otpora odgovorim jer ste namerno
nacinili vise kapitalnih pogresaka koje mogu da imaju itekako teske posledice. Zato
sam se i dolucio da vam na ovaj nacin odgovorim nadajuci se da ce se otvoriti
diskusija koja ce rezultirati prestankom igranja sa stvarima koje su opasne.
Na pocetku
moram istaknuti sledece i to cu reci vrlo jasno s obzirom da to mora da zna
svako bude iscitavao ovaj material. Dakle , isticem sljedece:
Izjavljujem krajnje iskreno izvinjenje, citaocima i Muslimanske i
Hrvstke i Srpske nacionalnosti koji budu citali ovaj material, da ja licno (tj
autor ovog komentara) na koji nacin necu odbijajuci kategoricno da se spustim na nivo vredjanje, negiranja
ili obrusavanja salvi riganja nacionalne mrznje na “ONE DRUGE” bez obzira ko su
oni.
Zasto ovo kazem. Kazem zato jer
svi mislimimo o “onim drugim” kao nasim neprijateljima, pdajuci u zamku lanca
mrznje koji nema kraja. Uvek smo spremni da osudimo one druge, upremo prstom u
one druge, stavimo ih na spisak za odstrel, jednom recju da ih mrzimo ne
shvatajuci das vi mi svoje zivote tako trsimo u mrznji. Dakle jasno kazem
odbijam da to cinim, i onaj ko misli d ace ovaj teskt da bude u tom stilu moze
slobodno da zatvori stranicu bloga ili novina jer ce mu ono sto ga ceka leci ko
budali samar.
Takodje odmah da rscistimo sa
sldeceim.
Svaki zlocin bez obzira ko ga je,
gde i kada pocinio nad nevinim zrtvama zasluzuje nista drugo do prezir i osudu.
To se odnosi na sve zlocine koje smo pocinili jedni nad drugima. Zasto se drzim
ovog stava.
objasnjenje obrazlozono u sledecih osam osnovnih naznaka
1. Ako
na bilo koji nacin, kao ljudi negiramo bilo koju zrtvu bilo kog naroda ili
grupe ili sekostimo selektivnim metodom
jer ne pripada nasem vlastitom narodu (u mom mom slucaju Srpskom) kako onda mota
osoba imam pravo da brani zrtve vlastitog naroda.
2. U
trenutku kada bilo ko, bez obzira na nacionalnost, versku ili ideolosku
pripadmost, uzme sebi za pravo da na bilo koji nacin, trazi opravdanje za bilo
koji zlocin, u tom trenutku u njgovoj glavi pocinje da vrsiti i jedan mali,
Hitler, Napoleon, Staljin, Pol Pot, Milosevic, Tudman, Izetbegovic, Oric, i
cela bulumenta koja je sada u Hagu ( da ih ne pominjem sve jer bi mi trebalo
pet dana) i svi oni diktatori i zlocinci koji su u krvi drugih dokazivali svoju
superiornost. U tu grupu spada i svaki onaj koji je na bilo koji nacin
odgovoran za bilo ciju smrt na bilo koji nacin.
3. U
tom trenutku, ta osoba, gubi bilo kakvo pravo da daje ocenu o bilo cemu.
4. Zrtva
bez obzira na sve nase razlike i mrznje ima samo jednu identifikacionu osobinu
a to je osobina zrtve.
5. Jedna
je stvar kada imamo dve suprotstavljene vojske na bojisttu, kada i jedan i drug
ii treci ucesnik imaju oruzje u rukama i kada se puca. Tu je stvar jasna. Rat je
rat i tu vazi princip prezivljavanja. To znaci da ucesnici imaju mogucnost da
se brane.
6. Zrtva
nema taj izbor. Ona jer zrtva i sama po sebi nevina a onaj ko cini rtni zlocin
nad nenaoruzanim, slabijim, starim, zenama, decom, bolesnim ili ranjenicima je
samo zlocinac.
7. O
ovom konceptu nema potrebe da se raspravlja jer ako se svi rukovodimo istinom i
pravdom onda je taj concept jasan.
8. Onaj
ko misli drugacije, iskreno ne zasluzuje da se smatra ljudskim bicem.
Uz nadu da je ovaj pricip jasnmo
naglasem predlazem da krenemo dalje.
Ono cime cu se baviti jeste
analiza nas samih, nasih mrznji i ljubavi, nasih tragedija i nase nesrece.
Bavicu se istorijom koja i dalje zivi u nama svom zestinom vodeci nas na sve
one puteve i stranputice a koje mi kaoljudi tumacimo i analiziramo.
Medutim, jedna je stvar biti
obican covek koji zivi i pokusva da nadje svoje mesto pod suncem a sasvimm
druga kada se zivot nadje u zartistui intelektulane rasprave onih koji se
smatraju ntelektualcima.
Medutim tu se odmah postavlja
pitanje da li neko ko za sebe smatra da kao intelektualac moze i smije da se upusta
u novinarske vratolomije ovoga tipa i sece istorijske istine tek tako od oka. U
tom kontekstu treba postaviti i pitanje cime se voimo i da li je to tek pitanje
nase genetska mrznja ili nesto drugo.
Za svakoga ko se makar i na
trenutak kada je daleko od bilo cijih ociju suoci sa samim sobom i svojom
savescu ostaje samo jedna misao. On zna da li govori istinu ili ne ili da li
izgovara laz ili ne. To je univerzalni princip koji vazi za svakog ko
razmislja. To se naravno odnosi in a one koji tvrde da se bas kao i autor ovog
komentara, zadrzavaju u okvirima profesionalnog odnosa .
Aklo podjemo o dove tvrdnje, mora
se to priznati, postaje jako tesko pratiti misonu liniju Atora Filipovica, koji
ili namerno ili slucajno prelazi preko pitanja ko je kriv za svo zlo koje se
izdesavalo kako tokom posljednjeg gradjanskog rata u BIH al ii Drugog Svetskog
rata koji gospodin Filipovic pominje u tekstu
Cak i kada bi pored najbolje
volje hteli da predjemo preko stava koja
prosto isijava i njegovog teksta, tesko se boriti sa neobjektivnoscu koja je
iznesena. Gde je tu istina jer se slazem s acinjenicom ka je istina osnovni
vodic. Istina je realnost trenutka bez obzira o kojem momentu te realnosti
govorimo o kojem datumu, godini, veku. Istiona je ono sto ostaje jer ljudi,
svedoci, i zivi i mrtvi znaju kakva je ona. Za one koji su zivi ta istina je
svdocenje o necemu. Za one koji su mrtvi, istina ostaje opet u formi dokaza,
secanja njhiovih porodica, supruga, dece, oceva, majki, sestara dakle onih za
koje su on ii dalje zivi.
Radi njih iskljucivo niko,
podvlacim niko nema pravo da manipulise tom istinom bez obzira na veroispovest,
nacionalnost, narodnost ili ideoloskeu pripdanost. Zasto piotate se. Odgovor je
jednostavan. Ako negiramo tu situnu pitam svakoga sta onda ostaje. Cime se
voditi kada se analizira nesto sto se zove istorija? Kako reci da to je istina
i kako je odvojiti od lazi.
To je realnost objetivnmog suda
savesti.Ta realnost je neoboriva i ona sama za sebe predstavlja zasebni
realitet koji nije povezan ni sa verosipovescu, ni sa politickom ideologijom ni
sam filozovskim pravcem bilo kojeg tipa.
Ta realnost ne pripada ni jednoj
misaonoj skol i jedino odgovara principu dijalektickog realizmai principa preispitavanja naucne misli
zasnovanih na cinjenicama i istporijskim istinama.
U tom principu da se posluzim
recnikom recnikom gospodina Filipovica, nema natruha i obratno natruhe se same
po sebi kose sa njim.Tu postoje samo ciste granice istorijske slike prilika
poveznih uzrocno posljednicnim principom akcije i reakcije u datom memento.
Naravno da se u tom kontekstu moze spekulisati
po modelu sta bi bilo da je neko uardio nesto drugo i kakve bi onda posledice
mogle da budu ali onda to vise nije istina vec spekulacija, rzmatranje,
manipulacija, koja se moze korsititi samo kao metod hipotetickog preispitivanja
istine ali nikakao kao istina za sebe.
Istovremeno, istorijske istine ne
podnosi takve eksperimente jet oko tog svetog medjasa nazvanog istina nema senki,
dvostrukih osencivanja ili istorijskih koloritnih preljeva. Ta istina usmerena
je vodjena istorijskim dokazima, postranicima koji jasno ukazuju na pravac
kojim istina ide. Tu nema vanstrujnika koji ce te odvesti do nekog drugog
ustobocenog krajputasa tek onako zaostalog ili dolutalog iz nekog drugog
vremena i prostora.
Ovaj deo narocito isticem s
obziroim da se gospodin Filipovic poziva na objektivnost koja podleze analizi. Taj pristup, s obzirom na
tezinu izrecenog u tekstu, povlaci posledicu hirurskog seciranja po principu
rec po rec, tvrdnja po tvrdnja, ne u cilju da bi se suprotna strana dokazala
pogeresnom vec da bi se na njihovo iznenadjenje pokazala ili istina ili laz
izrecenog.
Nazlost to je jadini dozvoljeni
model kom se mora prvrdgnuti ovo kranje opasno poigravanje sa tezama iznesenim
u ovom tekstu, a koji bi vrlo lako mogli da se nadju na udaru pravnog sistema
koji postoji u Australiji, prateci principe slobode misli i slobode izrazavanja koji na zalost
Muslimanske zajednice u Australiji u ovom slucaju prevazilale cak i pravno
dozvoljene okvire krijuci se uptravo iza principa slobodede izrazavanja,
slobodnog novinarstva u slobodnom civilnom drustvu. Nastavak sledi....
No comments:
Post a Comment